Social Icons

Pages

maanantai 25. marraskuuta 2013

KIERTOKIRJE LOKAKUU 1990 osa 1




   Rakkaat veljeni ja sisareni, ystäväni Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Haluan tervehtiä teitä kaikkia Herran Nimessä sanoin, jotka löydämme Johanneksen Evankeliumin 16. luvusta:
   "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille" (jakeet 13-15).
   "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman" (jae 33).
   Milloinkaan aikaisemmin ei tämä maailma ole ollut sellaisessa tilassa kuin se nyt on. Jos me todella uskomme, että Herran Jeesuksen Kristuksen tulemus on aivan oven edessä, on meidän myös nähtävä se tosiasia, että maailman on saavutettava kypsyytensä kaikessa pahuudessa. Sitten Jumalan vanhurskaat tuomiot voivat tulla sen ylle.
   Minusta tuntuu useasti, asunhan itse hyvin pienellä paikkakunnalla, rauhallisella seudulla, että me emme oikealla tavalla ole tietoisia maailman todellisesta tilasta. Me katselemme Israelia ja näemme lopunajan merkkien toteutuvan siinä, mutta näemmekö todella lopunajan merkit maailmassa? Onko televisio ja lehdistö saanut meidät turtumaan kaikkeen näkemäämme? Käsitämmekö, että tämä maailma todellisuudessa on jo pahemmassa tilassa kuin Sodoma ja Gomorra aikanaan olivat?!
   Me asumme pienessä, pohjoisessa maassa, ikään kuin Herran kukkarossa, niin kuin sanonta kuuluu. Aikanaan, kääntäessäni ensimmäisiä saarnoja suomenkielelle, jouduin useaan kertaan kyselemään itseltäni, pitääkö kaikki tämä paikkansa. Mitä puhuttiin esimerkiksi helluntaiseurakunnista, tuntui hyvinkin liioitellulta. Puhuja näki kaiken niin pahana, että jo elinaikanaan useaan otteeseen ehti sanomaan, ettei hän enää edes rukoile Yhdysvaltojen puolesta, koska ihmiset ovat kulkeneet etsikkoaikansa ohitse, ja vain pilkkaavat Sanaa, joka on tarkoitettu tätä aikaa varten.
   Todellakin kaikki, mitä puhuttiin, piti paikkansa Yhdysvaltain kohdalla. Kehitys ei vielä ollut niin pitkällä kaikkialla maailmassa. Suomessa me kuljimme tuohon aikaan ehkä kymmenestä viiteentoista vuoteen jäljessä siitä, missä muu maailma kulki synnin kehityksessä. Sama koskee muitakin maita, jotka jostakin syystä elivät vielä kuin lähimenneisyydessä.
   Tänä päivänä voitaneen tuskin sanoa enää, että kuljemme jäljessä; jos näin on, niin kysymys on hyvin pienestä erosta muuhun maailmaan nähden — sellaisella vauhdilla meidänkin maamme on tempaistu mukaan yleiseurooppalaiseen kehitykseen!
   Jos todella haluamme tietää, missä ajassa me elämme, ei meidän tule katsella oman maamme tasoa, vaan joka minun laillani on saanut tutustua Euroopan suurkaupunkeihin, voi todeta ajan olevan hyvin lopussa. Riittää, kun hetken seuraa elämän, vai sanottaisiinko kuoleman, kulkua vaikkapa vain niin lähellä kuin Tukholman tai Kööpenhaminan rautatieasemalla. Miksi olemme osalliset sellaisesta Jumalan armosta, ettei meillä Suomessa olla vielä läheskään sellaisessa tilassa kuin missä monet muut maat ovat? Koska me emme osaa arvostaa sitä, tullaan se mahdollisesti ottamaan meiltä pois hyvinkin pian!
   Kuinka onnellisia meidän tuleekaan olla, että saamme olla tietoisia kaikista niistä suurista lupauksista, jotka Herramme on antanut meille nimenomaan tätä aikaa silmälläpitäen! Tässä maailmassa ei mikään ulkonainen ole muuttuva paremmaksi, vaan päinvastoin, kaikki on paheneva huimaa vauhtia. Maailmassa meillä on ahdistus, mutta me saamme olla turvallisella mielellä, sillä Herra Jeesus Kristus on voittanut tämän maailman! Maailmalle kaikki synkkenee päivä päivältä. Todelliselle Jumalan Seurakunnalle jokainen päivä merkitsee lähenevää ruumiimme lunastusta, Herran Jeesuksen kohtaamista yläilmoissa!
   Minä olen ilmeisestikin ainoa veli Suomessa, joka säännöllisesti kirjoittaa kiertokirjeitä, ja joka tuo julki jotakin omalta sydämeltänsä. Olen niin käytännössä kuin hengessäkin saanut tuntea arvostelua sen johdosta, sillä minun on annettu ymmärtää, ettei se olisi lainkaan tarpeen — tuleehan kaikki tarvitsemamme suomentamieni saarnojen kautta, niin kuin nämä ihmiset väittävät. Kuitenkin olen kaikkien näiden vuosien aikana saanut kokea mitä suurimpia siunauksia kaiken kirjoittamani johdosta, kun veljet ja sisaret ovat antaneet ymmärtää julkaisemani palvelleen heitä parempaan Kristuksen tuntemiseen pääsemiseksi.
      Minua on usein moitittu sanoen: "Miksi Markku on niin varma? Minua häiritsee se, että Markku on niin varma niistä asioista, mistä hän puhuu!" Rakas veljeni ja sisareni, tämän kiertokirjeen puitteissa jälleen kerran haluan henkilökohtaisen todistuksen muodossa osoittaa sinulle, kuka sitten oletkin, ystävä tai vastustaja, että tässä ajassa elää ihmisiä, jotka Jumalan armosta ovat saaneet vastaanottaa Jumalan horjumattoman Sanan, ja voivat todistaa siitä, mitä Jumala tässä ajassa on tehnyt ja tekee parhaillaan. Miksi minun pitäisi vain toistaa sitä, mitä menneisyydessä on puhuttu ja puhua siitä, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan? Minä haluan Jumalan armon kautta nauttia päivittäin siitä uskon- ja pelastuksen varmuudesta, joka on suotu jokaiselle todelliselle jumalanlapselle. Siihen sisältyy myös varmuus niistä asioista, jotka Jumala on luvannut tätä aikaa varten!

Markku Vuori
Jatkuu…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text