Social Icons

Pages

torstai 5. tammikuuta 2017

Hänen ehdoillaan!



”Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on. Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta? Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.” (Jes.50).

”Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.”

Jos jätämme kaiken todellisen tarkoituksen ja täyttämisen jonkinlaiseen hätämme päivään, löytyy meiltä tuskin oikeita sanoja ja oikeaa kanavaa todellisen avun löytymiseksi.

”Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra. Sentähden minä teen sinulle, Israel, näin. Koska minä tämän sinulle teen, niin valmistaudu, Israel, kohtaamaan Jumalaasi. Sillä katso: hän on se, joka on tehnyt vuoret ja luonut tuulen, joka ilmoittaa ihmiselle, mikä hänen aivoituksensa on, joka tekee aamuruskon ja pimeyden ja joka kulkee maan kukkulain ylitse - Herra, Jumala Sebaot, on hänen nimensä.” (Aam.4).

Meillä on oma osuutemme kaikessa! Meidän tulee osoittaa kiitollisuutta Herraamme kohtaan ja täyttää lupauksemme, joita emme ehkä aina muista tehneemme, mutta kaikki on kirjattu Taivaallisiin kirjoihin. Tämän jälkeen voi toteutua hätänumeroon soittaminen, koska meille on ennestään tuttu sekä operaattori että suuntanumero!

Kuinka selvästi onkaan kaikunut jumalanvaltakunnassa valmistautumisen pasuuna, mutta sen ääni on hukutettu äänekkääseen musiikkiin ja hyräilyyn! Ollaan oikealla tiellä, oikeassa suunnassa, ”melkein, aivan kuin”!

Hätänumero ei siis tarkoita sitä, että kulutamme elämämme kuin jonkinlaisessa ”hengellisessä pellossa” tehden mitä huvittaa ja minkä näemme itse sopivaksi. Kun sitten emme enää selviä haasteistamme, jotka suureksi osaksi itse olemme luoneet, alamme muistella hätänumeroa. Ongelmana on vain se, että jos emme todella ole lukeneet Raamattua, emme edes tiedä missä Psalmit ovat!

”Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra.”

Moni tietää kuinka paljon kristittyjä on maailmassa, mutta kuinka moni todella on kääntynyt Herran puoleen?

”Sillä katso: hän on se, joka on tehnyt vuoret ja luonut tuulen, joka ilmoittaa ihmiselle, mikä hänen aivoituksensa on…”

Selvääkin selvempää on, että Herran luokse mennään ja tullaan vain Hänen ehdoillaan, jotka Hän on ilmoittanut ihmiselle niin Sanassaan kuin luomistyössäänkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text