Viime päivinä olemme saaneet kuunnella ja katsella
todella järkyttäviä uutisia. Jokin meissä ei ole ollenkaan halukas uskomaan,
että joku saattaa tehdä sellaista itselleen ja kanssaihmisilleen. Eilen
seurasin satelliittitelevisiosta useankin tiedotustilaisuuden, ja tämä järkytys
siirtyi viime yön nukkumiseen, eli ajatukset saivat minut valvomaan pitkiä
toveja. Nyt siis väsyttää ja ajattelin jo jättää kirjoittamisen väliin.
Mielessäni alkoi kuitenkin nyt pyöriä tietynlainen
ajatuskuvio, joka ei ehkä miellytä joitakin, mutta johon meidän on syytä
syventyä juuri tässä ajassa. Kaikki uutisoitu saa minut ajattelemaan aivan
käytännön kokemuksia siitä hengellisestä elämästä, johon olen ollut osallinen
kymmenien vuosien ajan. Mitä oli saksalaisen perämiehen mielessä, sitä emme
toistaiseksi tiedä, emme ehkä koskaan. Hänestä kuitenkin muodostui tragedian
merkittävin henkilö. Voidakseen toteuttaa suunnitelmansa, hänen täytyi saada
lentokapteeni ohjaamon ulkopuolelle.
Miksi aikanaan joku pani alulle samankaltaisen
tapahtumaketjun, ilman että juuri kukaan on pannut merkille sen tuhoisia
seuraamuksia? Hengellisen toimintamme perämies (puhumme nyt useammasta yhtenä
henkilönä) sai mieleensä jonkinlaisen häiriön ja järjesti tekaistuilla syillä
koneen varsinaisen ohjaajan, minut, ohjaamon ulkopuolelle ja salpasi oven niin
lukolla kuin suojapuomillakin. Meidän tapauksessamme kone onneksi teki vielä
välilaskun, jonka aikana kapteeni heitettiin ulos, vain muutamien
kauhistuneiden matkustajien hypätessä kentälle. Kaipa vain yksi lentoemäntä
ajautui ulos matkustajien joukossa! Kone lähti uudelleen lentoon ilman
kapteenia, emmekä ole oikein selvillä siitä, mitä sille on tapahtunut tai
tapahtuu. Kerätäänkö jonakin päivänä kyytiin jääneiden sielujen jäämistöjä
joltakin vuorenrinteeltä, johon kone aivan selvästi tahallisesti ohjattiin,
osaksi perämiehen heikon koulutuksen ja vähäisen kokemuksen perusteella?
Lentokentälle jääneiden suru on olut suuri, ennen
kaikkea pettymyksen ja hylkäämisen johdosta, mutta osaltaan murhetta ovat tuottaneet
monet vammat, jotka syntyivät koneesta pudotessa, koska paikalla ei ollut
portaita eikä poistumisramppia. Oli vain sisäinen pakko paeta koneesta, joka
jäi taitamattomiin käsiin!
Tämän ymmärtävät ehkä vain siihen osalliset, mutta
kaikki saa meidät ajattelemaan ehkä suuremmalla murheella ja tyrmistyksellä
hengellisten johtajien vastuuta, kuin saksalaisen koneen perämiehen tekoja!
Meitä todella kauhistuttaa niiden hengellisten
”perämiesten” ohjaimiin tarttuminen, jotka selvästi syrjäyttävät Korkeimman
Lentovalvonnan hyväksymät lentokapteenit, sulkemalla nämä keinolla millä
tahansa ohjaamon ulkopuolelle, voidakseen toteuttaa mieleensä tulleita
näkemyksiä, jotka automaattisesti saavat koneen laskuliitoon ja kauhistuttavaan
törmäykseen, vieden mukanaan joskus enemmän väkeä kuin mitä Jumbojettiin ja
suurimpaan Airbusiin mahtuu! Varoitan siis jälleen kerran tällaisista
lennoista! Kannattaa tankkauslaskun aikana hypätä ulos koneesta, vaikka ehkä
tulee murtumia ja kehollisia vammoja, mutta henki sentään säästyy!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti