Social Icons

Pages

maanantai 31. lokakuuta 2016

Mitä arvelette Kristuksesta?



”Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28).

Ei ole ollenkaan samantekevää mitä me ajattelemme tämän lupauksen suhteen! Kuka ja mitä on meidän kanssamme tässä niin lopun läheisessä ajassa? Alussa oli aivan sama kuin loppuun asti on oleva! Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, mutta nyt tuo Sana on selvästi luvannut olla kanssamme loppuun asti.

”Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.” (Hebr.13).

Tämä on ainoa usko, jota me voimme tässä ajassa seurata! Meidän vaelluksemme päättyessä meiltä ei kysytä mihin kirkkokuntaan kuuluimme, tai kuka oli opettajamme tai johtajamme. On sanottu niin kauniisti, että Sinne pääsee ainoastaan täydellinen Rakkaus, joka meillä voi olla ainoastaan saumattomassa yhteydessä Elävän Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa!

Maailma on muuttunut ja muuttuu edelleen hurjaa vauhtia, mutta ainoa muuttumaton on Herramme Jeesus Kristus! Meille esitetään yhä vielä kysymys:

”Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä sanoen: ’Mitä arvelette Kristuksesta?’” (Matt.22).

Emme voi vastata kenenkään muun suulla, vaan kysymys on niin henkilökohtainen ja vakava, että se ratkaisee koko tulevaisuutemme, iankaikkisen elämämme! Ei ole ollenkaan ratkaisevaa mitä olemme kokeneet ja tehneet hengellisellä rintamalla, sillä olemme jo lukemattomia kertoja lainanneet sanankohtia:

”Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään. Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti.” (Luuk.21)

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan…” (Matt.7).

Älkäämme siis seuratko vääriä asioita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text