Social Icons

Pages

tiistai 1. marraskuuta 2016

Ensimmäinen ja Viimeinen!



”Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.” (Hebr.13).

Jos katselemme Jumalan Sanaa vain kirjaimena ja mielestämme hyvin vanhanaikaisena kirjana, voimme kylläkin täyttyä jonkinlaisella suurella ja pyhällä kunnioituksella, mutta saman voimme tehdä monen muunkin kirjan suhteen! Me voimme vedota painokkastikin jonkin suureksi katsomamme ihmisen elämään ja julistukseen, mutta tällainen vetoaminen ei kuitenkaan auta meitä henkilökohtaisesti, jos Pyhä Henki ei ole saanut vakuuttaa meitä tästä Raamatun merkittävimmästä Totuudesta:

”Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti!”

Mitä tämä pohjimmiltaan tarkoittaa meidän kohdallamme tässä ajassa? Sanoohan jo lainauksemme:

”Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa; katsokaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoansa.”

Veljemme Paavali viittaa, ei vain yleisesti kaikkiin juutalaisiin julistajiin ja johtohenkilöihin, vaan yksinomaan Jumalan valtuuttamiin välikappaleisiin, jotka Pyhän Hengen vaikutuksesta toivat valittujen tietoisuuteen sen todellisuuden, että Jumalan luona ollut Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Tämä ei ollut vain jonkinlainen historiaan jäänyt tapahtuma, vaan Jumalan iankaikkisen suunnitelman täyttymys, jonka jatkuvuus yltää meihinkin ja kaikkeen tulevaan!

”Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.” (Jes.41).

”Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.” (Jes.46).

”Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen. Minun käteni on perustanut maan, minun oikea käteni on levittänyt taivaan; minä kutsun ne, ja siinä ne ovat.” (Jes.48).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text