Social Icons

Pages

tiistai 4. lokakuuta 2016

Minun puolestani ja omasta puolestasi!



”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.” (Joh.15).

Mitä tarkoittaa kaikki totuus, johon Pyhä Henki on asetettu meidät johtamaan? Kaikki totuus - missä on kaikki totuus?

”Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun…” (Joh.17).

On ainoastaan yksi Jumalan asettama ja määräämä palvonnan paikka!

”Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.”

Me emme saa milloinkaan unohtaa, että kaikki Totuus, Pyhitys ja todellinen jumalanpalvelus perustuvat täysin lihaksi tulleeseen Jumalan Sanaan, Jumalan Olemukseen meidän Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa! Ilman tätä tekoa, jolla Herramme tuli lähellemme ja aivan kosketettavaksemme, ei meillä olisi yhtään mitään hengellistä Olemusta. Ihmiseksi tulemisen ja ristinkuoleman johdosta me olemme tulleet osaksi Häntä, joka on tuonut todellisen olemuksensa tiettäväksemme sanomalla: ”MINÄ OLEN!”

Ilman Jumalamme ihmiseksi tulemista meillä ei olisi absoluuttisesti mitään mahdollisuutta paeta tämän kuolevaisen olemuksen mukanaan tuomaa katoavaisuutta! Itsessämme me kaikki olemme: ”Hän oli!”

Kuinka koskettavat ja Herraa lähelle vievät sanat ovatkaan tämänpäiväisessä lainauksessamme!:

”Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun…”

Hänen Sanansa on minunkin Sanani, ja olemme niin läheisiä, että jaamme päivittäin saman Olemuksen Hänen kanssaan!

”Mutta ettemme heitä loukkaisi, niin mene ja heitä onki järveen. Ota sitten ensiksi saamasi kala, ja kun avaat sen suun, löydät hopearahan. Ota se ja anna heille minun puolestani ja omasta puolestasi. (Matt.17).

Meillä on todella yhteinen asia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text