Social Icons

Pages

lauantai 6. toukokuuta 2017

Mitä Jumala on lahjoittanut! 2



”Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.” (Apt.17).

Hengellisessä elämässämme ei selvästikään ole kysymys vain jostakin hetkellisestä tai ajoittaisesta, ”pyhäpäiväuskonnosta”! Me olemme joka päivä riippuvaisia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, joka on meidän Hyvä ja luotettava Paimenemme. Me emme tarvitse mitään omia suunnitelmiamme tai itse laatimiamme hengellisiä karttoja, vaan kaikki tarvitsemamme on ennalta valmistettu Taivaallisessa suunnittelutoimistossa! Tämä on meidän ylin Valtamme, jonka käskyt ja määräykset ylittävät kaikki inhimilliset näkemykset ja selitykset! Alkuperäinen peruskäsky kuuluu yhä vielä, loppuun asti samana, joka päivä!

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28).

Meille ei ole annettu vain käskyjä ja määräyksiä, vaan kaiken takana on Hyvä Tahto, joka ajattelee vain meidän parastamme lukuisine lupauksinensa! Meiltä odotetaan vain oikeata, nöyrää mielenlaatua, joka ei halua korottaa itseään ja ajatuksiaan Lähettäjänsä yläpuolelle.

”Ja hän sanoi kaikille: ’Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.’” (Luuk.9).

Muutamat ihmiset jo omistavat suurimman osan tämän maailman rikkauksista ja lopuista käydään entistä suurempaa kamppailua. Ihmiskunnan yhteinen varanto katoaa huimaa vauhtia ja päätyy yksittäisten tahojen taskuihin!

”Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani…”

Huomatkaamme kuinka rinnastetaan väärän mammonan palvominen ja Herran ennalta valmistaman tien häpeäminen! Ihmisen voimavarat ovat rajatut, ja joka tahtoo rikastua maallisella alueella, ei yksinkertaisesti jaksa keskittyä mihinkään muuhun. Hän on sokea kaikille itse valitsemilleen asioille, nähden vain omasta mielestänsä tarpeellisen!

”Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?” (Jaak.2).





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text