Social Icons

Pages

tiistai 26. heinäkuuta 2016

Vain Henki tekee eläväksi!



”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä.” (Joh.10)

Me olemme jo moneen kertaan lainanneet tätä sanankohtaa, mutta sitä on mahdotonta ammentaa tyhjiin. Mikään ei ole tässä ajassa tärkeämpää kuin tuntea Herra ja Hänen äänensä! Koko historia kirkkohistorian kanssa on todistajanamme sille, että voidaan hyvinkin laajamittaisesti siteerata Sanaa ja viitata siihen, antaen sille kuitenkin aivan toisenlainen merkitys, kuin mitä Herra on alun perin ajatellut. Joissakin jumalanpalveluksissa voidaan selvästi todeta, että korostus on aivan tietyillä sanankohdilla, jotka on katsottu, inhimillisessä mielessä, sopiviksi tiettyiin tilanteisiin.

Mutta jos todella uskomme, että Jumalan Sana on Hänen julkituodut ajatuksensa, tulee meidän säilyttää alkuperäinen kokonaisuus ja tarkoituksellisuus. Jumalamme ei vain esitä jotakin viihteeksemme ja ajankuluksemme, vaan Hänen jokaisella sanallansa on yhteys toiseen sanaan, mistä huolehtii Valta ja Voima, mitä ei voi kuvata millään inhimillisellä ajatuksella tai laitteella: Pyhä Henki on yhä vielä toiminnassa, vaikuttaen niissä, jotka ovat antautuneet Jumalan tahtoon ja haluavat kuulla Hänen neuvonsa ja ohjeensa elämänsä jokaisena päivänä!

On suorastaan naurettavaa se, missä määrin erilaisissa tilanteissa annetaan ymmärtää vihollisemme pelkäävän Jumalan Sanan edessä, jota me vakavissa tilanteissa pidämme kohotettuna häntä kohti. Meidän ei kuitenkaan tule unohtaa, että kirjain kuolettaa, eli pelkkä aakkosiin ja kirjasimiin tuijottaminen ei todellisuudessa auta ketään! Vihollisemme osaa Jumalan Sanan ulkoa, kirjaimena!

”Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.” (2.Kor.3).

Jotta esittämämme Sana todella palvelisi elämäksi ja sen suojelemiseksi, tarvitaan välitön ja suora yhteys siihen Henkeen, joka vain voi tehdä Sanan eläväksi ja Voimaksi. Kuinka lukemattomien ihmisten ja suurtenkin julistajien kohdalla voimme todeta, että heillä kyllä on valtava määrä tietoa Sanasta ja historiasta, mutta voimmeko kuulla heidän suustansa ja heidän äänensä kautta Hyvän Paimenen äänen?

”Niin vaimo sanoi Elialle: ’Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies ja että Herran sana sinun suussasi on tosi’.” (1,Kun.17).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text