Social Icons

Pages

sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä!



 ”Jeesus huomasi heidän tahtovan kysyä häneltä ja sanoi heille: Sitäkö te kyselette keskenänne, että minä sanoin: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut’? Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi. Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe…” (Joh.16)

Me elämme mitä selvimmin synnytystuskien aikaa!

”Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.” (Room.8).

Sanoilla ”tähän asti” taitaa olla aivan erikoinen merkitys nyt tässä äärimmäisen levottomassa maailmantilanteessa. Jos me huokaamme ja olemme monella tapaa raskautettuja, ei se ole ollenkaan tuomittava asia, koska Paavali jo tuona aikana toteaa sen! Siis me olemme sellaisen myllerryksen keskellä, mitä emme varmaankaan koskaan aikaisemmin ole uskoneet näkevämme, ja tahti sen kuin vain kiihtyy! Me totisesti tarvitsemme saada nähdä Herramme entistä selvemmin, mutta meidän tulee hengellisesti erottaa, missä Hän todella on nähtävissä!

Synnytystuskiin kuuluvat hädän leipä ja ahdistuksen vesi, jotka saavat meidät etsimään Herraa ja huutamaan hänen puoleensa, mutta kaikki lupaukset ovat voimassa. On yksi asia, mikä Herrallemme on mahdoton: ”Hän ei voi pettää lupauksiansa!”

”Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: ’Tässä on tie, sitä käykää’.” (Jes.30).

Kuinka kiitollisia meidän tuleekaan olla siitä, että Herramme koko ajan ajattelee meidän parastamme, ja Hänen sauvansa silloin tällöin tökkii meitä takaisin oikealle väylälle, kuullessamme samalla Hänen lempeän äänensä: ”Tässä on tie, sitä käykää!”

”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä.” (Joh.10)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text