Social Icons

Pages

tiistai 28. helmikuuta 2017

Vain Herraan voi luottaa!


Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.” (Ps.91).

Tämä Psalmi kannattaa lukea kokonaan! Meitä ei ole tässäkään ajassa jätetty oman onnemme nojaan, vaan jokainen päivämme on Herran tiedossa ennen kuin se on tullutkaan. Meistä ei usein tunnu siltä, mutta uskonelämässä ei olekaan kysymys tunteista, vaan uskon tietoisuudesta, jonka perusteella ojentaudumme näkymättömän mukaan, usein vastoin kaikkia inhimillisiä tunteitamme.

En nukkunut viime yönä aivan siten kuin pitäisi, ja heräsin lukemattomia kertoja. Aamuyöstä mieleeni palasi ahdistava ajatus tietokoneelleni tulleesta DNA:n asiakastiedustelusta, jolla ei ollut mitään tekemistä kyseisen puhelinoperaattorin kanssa. Palkkioksi vastauksistani minulle luvattiin tabletti (käsitietokone) viidellä eurolla, jonka sitten maksoin kortillani. Samalla liityin huomaamattani palveluun, joka maksoi melkein viisikymmentä euroa kuukaudessa! Lopputulos on, että maksoin melkein kuusikymmentä euroa laitteesta, jota en ollenkaan saanut!

Miksi kertoa tästä jälleen? Koska se on mitä varoittavin esimerkki hengellistä elämäämme ajatellen - unohtumaton! Jumalamme ei varjele meiltä läheskään kaikilta tyhmyyksiltämme ja ajattelemattomilta teoiltamme, jotta oppisimme virheistämme. Koko elämämme on omalla tavallaan täynnä tilanteita, joissa meidän tulee kuunnella hiljaista sisäistä ääntämme, joka varoittaa meitä kaikenlaisilta ”uskomattoman hyviltä” tarjouksilta ja mahdollisuuksilta, jotka eivät aivan oikeasti voi olla totta. Näitä tarjouksia eivät tee vain maalliset huijarifirmat, vaan nimenomaan ”hengelliset eksytyksen henget”, jotka haluavat sitoa meidät ”todella edullisiin sopimuksiin”, jotka eivät lainkaan palvele parastamme!

Ei kauankaan tämän tapauksen jälkeen minulle tarjottiin todella kallista puhelinta ilmaiseksi, jollekin ystävälleni annettavaksi! Olen toivottavasti nyt oppinut läksyni, ja se merkitsee sitä, että tällaiset tarjoukset tuhotaan tietokoneeltani tai puhelimestani välittömästi!

Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.”

Herramme ei milloinkaan anna katteettomia lupauksia, vaan:

”Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.” (Ps.51).

Kuinka tärkeätä onkaan siis tuntea Herra oikealta Nimeltään ja Olemukseltaan!

”Niin hän sanoi: ’Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään. Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti’.” (Luuk.21).

En voi olla hymyilemättä lukiessani nyt tämän sanankohdan! Mikä sai minut niin kiireisesti tilaamaan tabletin? Koska minun annettiin ymmärtää, että niitä on vain kaksi jäljellä, eli pelkäsin niiden loppuvan! Kaikenlaista on todella tapahduttava, että heräämme todellisuuteen ja valvomaan ja rukoilemaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text