Social Icons

Pages

maanantai 27. helmikuuta 2017

Kuka Sinä olet?


”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” (Joh.15).

Miten pysyä Viinipuussa, miten pysyä Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa? Pyrkimällä kaikin mahdollisin tavoin tuntemaan Hänet juuri sellaisena kuin Hän on!

”’Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.’ Niin he sanoivat hänelle: ’Kuka sinä olet?’ Jeesus sanoi heille: ’Juuri se, mitä minä puhunkin teille. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla’.” (Joh.8).

Tämän Herramme Jeesus puhui juutalaisille, joista suurin osa ei tuntenut Hänen todellista olemustansa, mutta nämä sanat sisältävät mitä suurimpia, aivan ihastuttavia totuuksia meitäkin varten!

”Kuka Sinä olet?” Kuinka merkittävä kysymys tässäkin ajassa ja kuinka merkittävän vastauksen Herramme antaa!:

”Juuri se, mitä minä puhunkin teille!”

Halleluja! Jumalan Hengen avulla me voimme tunnistaa Hänet juuri siksi, joka Hän onkin! Hänen jokainen sanansa todistaa Hänen Olemuksestansa, Tarkoituksestansa! Meidän on vain otettava vakavasti jokainen Hänen julkituomansa ajatus, tulee se sitten Hänen lihallisesta suustansa, tai jonkun Hänen puhetorvenaan käyttämänsä suusta tai kynästä! Päivä päivältä tässä pimenevässä ajassa meille selviää entistä kirkkaampana Herran Sanan merkitys ja sen sekä rukouksen kautta tapahtuva Hänessä kiinni riippuminen!

Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.” (Ps.91).

Kaikki näkemämme ja kohtaamamme viestii meille valmistautumisen, valvomisen ja rukouksen tärkeyttä!

”Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla.”

Tämä sama pätee omalla tavallaan jokaiseen ihmiseen, meihinkin. Kuinka lohdullista onkaan se, että Herra antaa meidän tulla luoksensa sellaisena kuin olemme, mutta Hän haluaa omalla Voimallaan muuttaa meidät iankaikkiseen Elämään kelvollisiksi! Hän ei halua meidän jäävän sellaisiksi, millaisena Hänen luoksensa tulimme!

Kuulkaamme siis todella tarkkaan mitä Hänellä on puhuttavana Sinusta ja minusta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text