Social Icons

Pages

torstai 6. huhtikuuta 2017

Pidä vaari itsestäsi!



Jeesus sanoi hänelle: ’Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua.’” (Joh.21).

Me aivan selvästi olemme taipuvaisia Herran kohtaamisen yhteydessä kääntämään huomiomme omasta mielestämme tärkeisiin asioihin ja ihmisiin. Jossakin mielessä lähes jokainen uskovainen on tietoinen Jumalan tahdosta ja odotuksista meitä kohtaan! Tiedämme Herran tahdon olevan parhain, mutta olemme järkyttävässä määrin kiintyneet omiin näkemyksiimme ja odotuksiimme!

”Jos minä tahtoisin… siihen asti kunnes minä tulen!”

Me kulutamme meille kuulumattomiin asioihin enemmän aikaa ja voimavaroja kuin mitä haluamme uskoa. Tähän aikaan kuuluu tiedon ja kaikenlaisen tiedostaminen runsaus tekijänä, joka ei suinkaan suurimmalta osaltaan palvele meidän ja jumalallisen tarkoituksen hyväksi. Me tiedämme aivan liian paljon turhaa tietoa, joka sotkee ajatusmaailmaamme, vaikka emme sitä itse tiedosta, tai halua tiedostaa.

Kieltämättä on meille todella tärkeää olla tietoinen nykyisestä kehityksestä ottaaksemme vaarin oikeasta hetkestä ja erikoisesti juuri tätä aikaa koskevista Sanan profetioista. Mutta kaikella on rajansa ja Jumalan asettama määränsä itse kunkin kohdalla, hänen kantokykynsä mukaisesti. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle!

Minua todella huolestuttaa ihmisten pohdinta, joka ei perustu niinkään Sanaan, kuin maailman tapahtumien tulkintaan. Olemme todellisesti tulleet aikaan, jossa mitä erilaisimmat ja käsittämättömimmät rauhansanomat ja ”profetiat” kilpailevat ihmisten huomiosta. Kuinka tärkeä onkaan Herramme todistus tästä ajasta!:

”Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. Mutta pitäkää te vaari itsestänne.” (Mark.13).

Olemme olleet eräänlaisissa synnytystuskissa jo pidemmän aikaa, oikeastaan käsittämättä sitä oikealla tavalla. (Room.8:22). Emme kuitenkaan osanneet odottaa juuri tällaista maailmanaikaa ja tällaisia synnytystuskia, mutta niitä emme voi vältellä tai ohittaa, meidän on läpikäytävä ne osana olemassaoloamme! Siksi juuri tässä ajassa tällä varoituksella on aivan oma paikkansa ja kaikunsa:

Mutta pitäkää te vaari itsestänne!”

Itse sitä ollenkaan ajattelematta johtaa Henki meidät Herramme sanoihin:

”Jos minä tahtoisin… mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua.”

Meidän Herramme tietää kaiken ennalta, eikä mitään tapahdu Hänen sallimattansa! Ah, millainen hengellinen rikkaus onkaan avautunut edessämme! Herra on tuonut suunnitelmansa ja tahtonsa julki Sanassaan, joka on sitova jokaista meitä kohtaan! Mutta kuinka monessa kohtaa elämäämme Herra Jeesus joutuukaan huudahtamaan rakkaudellisella äänellään:

”Minulla on niin monia lapsia, lampaita ja karitsoita, joita kohtaan Minulla on hyvä tahto. Mutta sinun tulee antaa oma sijansa ja paikkansa näille jokaiselle. Kaikki asiat eivät kuulu sinulle. Seuraa SINÄ minua”:

”Mutta pidä sinä vaari itsestäsi!”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text