Social Icons

Pages

tiistai 27. joulukuuta 2016

Keitä me olemme? Osa 2



”Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.” (2.Kor.13).

Kuinka suurta murhetta ovatkaan aikaansaaneet mitä erilaisimpia koreja kantaneet ihmiset Jumalan seurakunnan keskellä! Mitä tämä pohjimmiltaan tarkoittaa? Ihminen tunnistaa matkansa varrella monia hengellisiä totuuksia, pitäen niitä tärkeänä kuin kauniita sieniä ja marjoja metsässä, mutta nämä ihanuudet jäävät jostakin syystä koriin! Ihminen ei siis syö kohtaamiaan kirjarullia ja hengellisiä totuuksia, vaan pyrkii keräämään niitä mahdollisimman suuren määrän jonkinlaiseen astiaan, jota hän kantaa eräänlaisena hengellisenä ansiona. Mutta aivan kuten mannaa aikanaan ei voinut säilöä ihmistekoisiin astioihin, aivan samoin meitä ei hyödytä vähääkään jokin ulkopuolellemme jäävä astia, kantaa se kenen tahansa tunnetun jumalanmiehen nimeä! Meidän koko elämämme on kiinni syömästämme hengellisestä ruoasta, joka automaattisesti tulee osaksi meitä!

”Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen. Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti. Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi. Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi.”

”…sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti!”

Maallinen ruoka tarjotaan meille mitä erilaisimmissa pakkauksissa ja erilaisimmilla nimillä varustettuna. Itse olen nauttinut tämän ajankohdan herkuista, vatsan hiukan valitellessa, mutta ollen kuitenkin kiitollinen. Me siis mainitsemme helposti mitä olemme syöneet, mutta kuka lisäisi jokaiseen ruokalaatuun esim. Saarioisten, Poutun tai jonkin muun nimen?: ”Vatsaani pullottaa nyt Saarioisten lanttulaatikko, HK:n kinkku, Rainbown silli, Atrian perunalaatikko jne. jne.”

Me valitsimme kaupassa tuttuja ja tunnettuja merkkejä, joihin luotamme, mutta emme kuuluta syötyämme vatsallemme ja tuttavillemme valmistajien nimiä kuin vain poikkeustapauksissa. Ruoka tekee tehtävänsä ja poistuu aikanaan epämääräisenä kökkönä, mutta se on täyttänyt tarkoituksensa.

Miksi on niin toisin asenteessamme nauttimaamme hengelliseen ruokaan, jos ylipäätään nautimme sitä? Me kuulemma olemme sitä, mitä syömme. Hengellinen ruoka ei täytä vatsaamme, vaan jää meihin hengellisenä vaikutuksena ja Elämänä! Mihin kohtaan kehoamme voisimme asettaa kätemme ja kuuluttaa kaikille kohtaamillemme ihmisille: ”Tämän olen poiminut Paavali-korista, tämän Pietari-korista, tämän Graham-korista jne!”

Niin kuin puhumme vain hyvästä jouluruoasta luettelematta valmistajia, aivan samalla tavalla hengellinen ruoka on levinnyt kaikkiin soluihimme, niin että olemme osa Isäämme ja Luojaamme, Meidän on lakattava nimeämästä Jumalallista omaisuutta ja hengellistä ruokaa niiden mukaan, joilta olemme kaiken kuulleet!

Hengellinen ruoka on osa meitä, sydämessämme, sielussamme ja koko kehossammekin, meidän omaisuuttamme, meidän omaamme!

”Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti.”

”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.” (Joh.16).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text