Social Icons

Pages

perjantai 2. joulukuuta 2016

Olemmeko Herralle vai ihmisille soveliaita? Osa 2



”Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.” (Matt.10).

Kuinka usein onkaan minulle esitetty kysymys: ”Mistä tiedän, olenko valmis kohtaamaan Herran?”

Ihmisellä on luonnostaan kaipaus ja selvä tarve tulla hyväksytyksi, etenkin kun on kysymys hänen iankaikkisesta osastaan. Nämä sanat jo pelkästään paljastavat sen, ettei kukaan ihminen voi vastata toisen puolesta, vaan vastauksen on tultava Häneltä, joka näkee kaiken ulkonaisen kuoren lävitse ihmisen sisimmän totuuden! Me kyselemme aivan liian paljon asioitamme ihmisiltä, joiden silmiltä todellisuutemme on kätkössä, vaikka kaikin tavoin yrittäisimmekin tuoda sitä esiin.

Mieleeni tulee jälleen kerran ajatus siitä, että me aivan liiaksi valitamme ihmisten edessä asioista, jotka tulisi esittää Herrallemme. Mutta mistä johtuu tarpeemme saada vastauksia ihmisiltä, jotka eivät ole sen paremmassa asemassa kuin mekään.

”Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle…” (Luuk.6).

Menemällä jonkun ihmisen luokse, tulemmeko silloin Herran tykö? Puhuuko hän meille juuri sen, mitä tarvitsemme kuulla? Kenen kaltainen on puhuja, sielunhoitaja? Onko hän rakentanut Kalliolle, vai puhuuko hän omiansa, jotka kaikki rakentuvat pettävälle, oman hengellisen ymmärryksen hiekalle? Me tarvitsemme nimenomaan tässä ajassa henkien erottamisen lahjan, jonka perusteella tiedämme millaisten tekijöiden kanssa olemme tekemisissä.

Oikeastaan voimme kaikkialla kuulla huudon: ”Herra, Herra!”, niin seurakuntapalvelijoiden kuin tavallisen kansankin piirissä. Onko siitä todellista apua kenellekään, jos ei olla tultu huudon kohteen luokse:

Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan…”

Kysyt: ”Mistä tiedän, olenko valmis?” Minä en tiedä sitä, eikä kukaan toinenkaan! Mutta sinun on tiedettävä muutama asia. Oletko tullut Herran Jeesuksen Kristuksen luokse? Oletko kuullut Hänen Sanansa alkuperäisenä ja aitona? Ja ennen kaikkea: pyritkö koko sydämestäsi miellyttämään Häntä (ei ihmisiä) tekemällä Hänen tahtonsa, muuttamalla todellisuudeksi Hänen Sanansa.

Juuri nyt kaikenlaiset myrskyt ja tsunamit iskevät hengellisten rakennelmiemme kimppuun, jotta meille ajoissa paljastuisi mistä ja miten ja mille olemme rakentaneet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text