Social Icons

Pages

tiistai 15. marraskuuta 2016

Sisäisestä rauhasta



”Matkalaulu; Daavidin virsi. Herra, minun sydämeni ei ole ylpeä, eivät minun silmäni ole korskeat, enkä minä tavoittele asioita, jotka ovat minulle ylen suuret ja käsittämättömät. Totisesti, minä olen sieluni viihdyttänyt ja tyynnyttänyt: niinkuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niinkuin vieroitettu lapsi, niin on sieluni minussa. Pane toivosi Herraan, Israel, nyt ja iankaikkisesti.” (Ps.130).

Ihmisessä on omalla tavallaan aivan tavaton tiedonjano, mutta mihin se suuntautuu? Eeva aikanaan ajatteli Jumalan salaavan häneltä jotakin merkittävää, ja juuri siksi on koko ihmiskunta, useimmat uskovaiset mukaan lukien, tästä äidinmaidosta imien etsinyt aina vain uutta ja uutta!

Mikä saa aikaan niin valtavan määrän mielihyvän etsintää tässä levottomassa ajassa? Miksi ei mikään entinen näytä kelpaavan ihmisen tyydytykseksi?

”Näin on Herra sanonut: ’Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne.’ Mutta he vastasivat: ’Emme vaella.’ Ja minä olen asettanut teille vartijat: ’Kuunnelkaa pasunan ääntä.’ Mutta he vastasivat: ’Emme kuuntele’.” (Jer.6).

Elämämme ei siis ollenkaan ole riippuvainen jostakin uudesta ja erikoisesta hengellisestä tietämyksestä tai kokemuksesta, vaan Samasta ja Ainoasta Todellisesta Ikiaikaisesta Jumalan Sanasta!

Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi. Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi. Minä pidätän jalkani kaikilta pahoilta teiltä, noudattaakseni sinun sanaasi. Minä en poikkea sinun oikeuksistasi, sillä sinä neuvot minua. Kuinka makeat ovat minulle sinun lupauksesi! Ne ovat hunajaa makeammat minun suussani. Sinun asetuksistasi minä saan ymmärrystä; sentähden minä vihaan kaikkia valheen teitä. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.” (Ps.119).

Näin voimme siis käsittää mitä merkitsevät sanat:

”Totisesti, minä olen sieluni viihdyttänyt ja tyynnyttänyt: niinkuin vieroitettu lapsi äidin helmassa, niinkuin vieroitettu lapsi, niin on sieluni minussa. Pane toivosi Herraan, Israel, nyt ja iankaikkisesti.”

Meille tänä päivänä ei ole mitään muuta tietä sisäiseen ja kestävään Jumalan rauhaan ja turvallisuudentunteeseen!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text