Social Icons

Pages

sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Tehkäämme samoin!


”Niin Jeesus sanoi hänelle: ’Mene ja tee sinä samoin’.” (Luuk.10).

Nyt ei ole tietämättömyyden aika, niin kuin luemme Apostolien teoissa:

”Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.” (Apt.17).

Kuinka mielelläni kirjoittaisinkaan vain hyvistä asioista ja hyvistä uutisista! Aloitin jo kerran tutkimukseni Uuden Testamentin puolelta alleviivaamalla kaikki inhimillisesti ajatellen negatiivisia näkemyksiä sisältävät lauseet. Voidaan väittää totuudenmukaisesti, että Raamattu puhuu ainakin puolessa tilassaan asioita, jotka me ihmisinä katsomme nuhteleviksi tai epäkohtiin tarttuviksi. Siksi ei minunkaan tulisi kokea sisimmässäni tunnontuskia, jos kirjoitan asioista, joiden emme toivoisi olevan olemassakaan! Nimenomaan tässä ajassa voin yhä uudelleen ja uudelleen huudahtaa: ”Me olemme kuulleet niin paljon Jumalan Sanaa, ettei meillä ole pienintäkään epäselvyyttä sen suhteen, mitä Jumalamme meiltä odottaa suhteessamme toisiimme ja Häneen!”

Parannuksen teosta ja tuomioista kuulemme tänä päivänä todella harvoin totutuissa hengellisissä piireissä. Sen sijaan erilaiset fanaattiset piirit aikaansaavat vääränlaista asennetta kuulijoissaan, jotka eivät itse ole juurikaan selvillä Raamatun sisältämistä profetioista. Kaiken ikävän kehityksen keskellä ihminen luonnostaan mieltyy kuulemaan hyvistä asioista – omasta mielestään hyvistä asioista! Toki ovat voimassa kaikki Jumalan hyvät lupaukset:

”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista…” (Jer.29).

Kaikki on jo ansaittu Golgatan ristillä! Me emme omilla teillämme ja teoillamme pysty lisäämään tuohon ansioon yhtään mitään. Mutta jos olemme tulleet osaksi tuota pelastustyötä, syntyneet uuteen elämään, jumalalliseen sukuun, vaikuttavat jumalalliset geenit meissä tahtomisen ja tekemisen. Me toimimme aivan samalla tavalla kuin Herrammekin, jolle Isä näytti mitä tuli tehdä ja sanoa!

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.” (Joh.5).

”Mene ja tee sinä samoin!”




      














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text