Social Icons

Pages

sunnuntai 15. huhtikuuta 2018

Herran suojeluksesta

”Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.” (Ps.91).

Tänä aamuna mieleeni on palautunut tilanteita menneestä elämästäni, joka on sisältänyt suuren määrän sekä hyviä että pahoja tapahtumia. Yksi puoli kaikessa on aivan ilmeinen: Aivan erikoislaatuinen Herran varjelus on ollut kanssani, usein itseni sitä merkille panematta! Olen ryhtynyt useinkin sellaisiin toimiin, joita tänään pidän suorastaan käsittämättöminä.

En enää suin surminkaan lähtisi kiertämään Keski-Eurooppaa itse tehdyllä asuntoautolla, joka oli kahdeksanmetrinen ja kahdeksantonninen! Millainen Jumalan varjelus olikaan kanssamme tuolla matkalla, joka kulki jopa 1800 metrisille vuorille Sveitsin puolella! Itävallassa Innsbruckin leirintäalueelle saapuessamme pysähdyimme paikallisen leirintäalueen pihalla ylämäkeen, ja yhtäkkiä auto alkoi jarruttamisesta huolimatta valua kohti toimistorakennusta. Kuin ihmeen kautta sain auton pysähtymään! Jarruissa oli siis jonkinlaista vikaa vuoristomaisemissa liikkuessamme!!! Jossakin vaiheessa vietimme vuorokauden moottoritien levähdyspaikalla päästäksemme korjaamolle, joka teki jonkinlaisen tilapäisen remontin etujarrulle, joka oli osittain juuttunut kiinni. Kuinka järkyttävää näin jälkeenpäin ajatellen! Kun sitten viimein olimme takaisin kotimaassa, jouduin katsastuksen takia jarruremonttiin, jossa todettiin jarrujen toimivan vain toisessa etupyörässä! Kauhistuksen kanahäkki!

”Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.”

Mistä kaikesta onkaan Herra minut ja matkakumppanini pelastanut! Me opimme kaikkein eniten juuri niistä asioista, joita pyrimme aina välttelemään! Millaisen oppimäärän olenkaan joutunut kokemaan Jumalan armosta ja sallimuksesta! Viimeisin tapaus oli pari viikkoa sitten. Kaupunkimme lävitse kulkee valtaväylä, jolla on kova liikenne. Se on pakko ylittää keskustaan pääsemiseksi ja olen aina ollut tietoinen sen vaaroista. Olin juuri tullut sen varrella olevasta kaupasta, kun olin ylittämässä sitä pyöräni kanssa. Olin mielessäni aivan varma turvallisesta ylittämisestä, kunhan vain yksi auto olisi tullut vasemmalta, mäestä, ja toinen kääntynyt edestäni vasemmalle. Olin jo polkaisemassa pyörän liikkeelle, kun auton jarrut vinkuvat ja vasemmalta tulee hurjaa vauhtia kaksi autoa! Paikalla on viidenkympin rajoitus, mutta nämä autot tulivat suurella ylinopeudella, muu ei ole mahdollista. Onneksi pyörässäni on tehokas etujarru, joka sai minut pysähtymään jalkakäytävälle!

Tämä säikähdys oli niin suuri opetus vanhukselle, että hän kaiken kaikkiaan ajaa nyt aivan toisenlaisella varovaisuudella, vaikka näkö onkin kunnossa, ja parantunutkin edellisestä ajokorttia varten olleesta lääkärintarkastuksesta. Me saatamme tehdä kaiken oikein, mutta elämme yhteiskunnassa, jossa jo enemmistö näyttää viis veisaavan yhteisistä pelisäännöistä!

Pari vuotta sitten samalla paikalla toiseen suuntaan kulkiessani kaksi autoa pysähtyi keskikaistalle viittoillen ja kehottaen minua ylittämään katu pyörälläni. Uskoin näitä merkkejä viimeisen kerran elämässäni, sillä kuolema pyyhkäisi näiden autojen takaa pysähtymättä porhaltavan auton melkein osuessa minuun, suojatiellä! Kaikesta olen oppinut olemaan epäkohtelias kieltäytyen huomioimasta ystävällisimmätkin tienylityskehotukset!

Uskon siis itselläni olevan suojelusenkelin, jonka varoituksiin en ole suhtautunut tarvittavalla vakavuudella!

”Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.”

Kuinka erilaista olisikaan elämämme, jos enemmän, aivan tietoisesti, huutaisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen puoleen kaikissa ongelmissamme! Kunniani ja maineeni on mennyttä monella tapaa kaikenlaisten mainemurhien johdosta, mutta Herran antaman lupauksen mukaisesti tämäkin asia tulee korjautumaan! Hän pitää huolen kunniastanikin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text