Social Icons

Pages

lauantai 15. elokuuta 2015

Mitä Jeesus tekisi?





Joudun aika usein palaamaan tähän ajatukseen, perustuen sen nimiseen kirjaan, joka joutui käsiini joskus kuusikymmenluvun lopulla.

 Eilen puhuimme uskosta ja uskonnosta, ja ainakin omasta mielestäni toin selvästi esiin sen, ettei aito usko Herraamme Jeesukseen Kristukseen millään tavoin täytä uskonnon kriteerejä. Hengen suomassa valossa tähän ajatukseen sisältyy todella merkittävä seikka, joka ei panekaan kysymään eri tilanteissa mitä laki tai erilaiset säädökset sanovat, vaan mitä sanoo Hän, joka on lihaksi tullut Sana! Hän, joka on Tie, Totuus ja Elämä!

Elämää ei todellakaan voi suorittaa, vaikka monet sitä yrittävätkin karuun pettymykseen asti. Kuinka moni eräänä päivänä onkaan yrittävä muistuttaa Herraamme yhteisistä kokemuksista ja suurista teoista, suoritettuaan kaikkea mahdollista oman ymmärryksensä mukaisesti! Hän, joka on Kaikkitietävä, sanoo näiden henkilöiden olevan Hänelle tuntemattomia!

”Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
’Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki 
tämän elämän sanat’.
Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat.” (Apt.5).

Elämä on siis selvästi tarkoitettu elettäväksi, ei suoritettavaksi jonkinlaisena uskonnollisena rituaalina! Sana ei ole siis vain kirjaimia, vaan siihen perustuu koko olemassaolo niin tässä ajassa kuin tulevaisuudessakin. Kuinka ihana ajatus sisältyykään Herramme olemukseen: MINÄ OLEN! Jos kerran me olemme syntyneet uudesti ja olemme osa Herran Ruumista, olemme automaattisesti osa Hänen olemustansa, Hänen lihaansa! Meidän olemassaolomme perustuu silloin samaan Olemassaoloon! Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja siksi Sanan on oltava lihana meissäkin, jotta Sanan lihaksi tulemisen perustarkoitus voisi toteutua tässäkin ajassa. Siten me voimme koko sydämestämme ratkaista jokaisen tilanteen, ei kyselemällä määräyksiä ja säädöksiä, vaan kysymällä mitä Jeesus tekisi, mitä Hänen Henkensä muistuttaa meille, jotta Hän tulisi kaikessa kirkastetuksi ja olisi kaikessa ensimmäinen!

Hän joka tietää meistä kaiken ja tuntee meidät paremmin kuin me itse, on kiinnostunut meistä äärettömästi enemmän kuin mitä minkään uskonnon perustajat ja jumaluudet voivat tarjota seuraajilleen.

”Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli. Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti. Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat. Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.” (Ps.73).

Meidän onnemme on siis olla Jumalaa lähellä, voidaksemme joka tilanteessa tietää mitä tehdä ja siten todistaa elämällämme Elämän Sanasta!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text