Social Icons

Pages

lauantai 9. kesäkuuta 2018

Sana meissä ja me Sanassa!


”Joka sanoo: ’Minä tunnen hänet’, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.” (1.Joh.2).

Kuinka voisimme pitää Hänen Sanansa, Hänen käskynsä, jos emme ole selvillä siitä, mitä Hän on sanonut, antanut tallentaa Raamattuun tahtonansa? Raamattu on siitä aivan erikoinen ja ainutlaatuinen, että se on totaalisessa harmoniassa itsensä ja toteutumisensa suhteen. En itse ole enää selvillä siitä kuinka moneen kertaan olen Sen jo lukenut ja kuullut, mutta joka päivä siitä avautuu jotakin uutta ja sellaista, mitä ei ehkä ole tullut ajatelleeksikaan!

Ihmisen ongelma on vain siinä, että hänellä on useimmiten aivan liian vähän tahtoa lukea Raamattua! Tai sitten jos hän lukee sitä, tekee hän sen ajatusten harhaillessa jossakin aivan muualla. Millä hän voisi puolustautua tämän asian suhteen, kun kerran on olemassa maallisia kirjoja, jotka saavat hänet niin valtaansa, että usein yöunikin jää vähäiseksi, koska kirjaa ei kerta kaikkiaan voi laskea kädestään juonen jännittävyyden tähden! Miksi voi olla näin, kun kerran Raamatun kohdalla on kysymys maailman erikoisimmasta teoksesta? Löytäkäämme ainakin yksi syy vallitsevaan tilanteeseen. Se selviää yhdestä viime kerralla lainaamastamme sanankohdasta!:

”Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.'” (Joh.15).

Jos ja kun todella olemme uudestisyntyneitä uuteen Toivoon ja Elämään, olemme niin kiinteä osa Sanaa, ettei Sitä voi mitenkään erottaa meistä, eikä meitä Siitä! Hyväksymällä ja vastaanottamalla Sana Jumalan ilmoituksena ja tahtona, on meistä tullut osa Sen vaikutusta tässä maailmasta, jonka yksi osa on:

”Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'” (Joh.15).

Millaisen aseman onkaan Uusi Elämämme, Uuden Maan kansalaisina, järjestänyt meille sen suurlähettiläinä, kuitenkin kaikessa nöyryydessä ja yksinkertaisuudessa!:

”Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.”

Tämän aseman säilyttämiseksi meidän on tehtävä kaikkemme pitääksemme jatkuvan yhteyden Lähetystömme kanssa, ollaksemme selvillä Johtajamme kulloisestakin tahdosta! Millainen ero tällä onkaan kaikkeen siihen, mitä näemme tämän maailman lähetystöissä ja lähettiläissä, joiden hallitsijana on paha voima, jonka vallassa koko maallinen valta on! (1.Joh.5:19). Hallitsijat toivottavat alamaisilleen Jumalan siunausta, mutta toimivat kuitenkin maallisen kirkon järjestelmien mukaisesti!

”Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja.” (Jer.23).

”…lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.” (2.Piet.3).

Ei siis riitä pelkkä lukeminen, vaan tarvitaan oikea muukalaisen ja toisen maailman asukkaan asenne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text