Social Icons

Pages

perjantai 26. huhtikuuta 2019

Kristuksen tuojat!?

”Niin miehet sanoivat heille: ’Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta? Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa…’” (Luuk.24).

”Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: ’Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?’ se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: ’Kuka astuu alas syvyyteen?’ se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? ’Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.” (Room.10)

Toivon ettei kukaan loukkaannu, jos nyt puhumme ”Kristuksen tuojista ja nostajista”. Millaisia hengellisiä kauppamiehiä ovatkaan uskontieni varret olleet pullollaan menneiden yli viidenkymmenen vuoden ajan! Uskon koko elämäni ja opetukseni alusta lähtien perustuneen edellisen lainauksen suuntaviivoihin:

”Mutta mitä se sanoo? ’Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.”

Kuinka kiitollinen olenkaan Herralleni Jeesukselle Kristukselle siitä, että Hän alusta alkaen asetti jalkani Sanan Kalliolle, erikoisesti painottaen jo Vanhan Liiton aikaisia perusasioita:

”Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.” (Jes.42).

”Kunniaani en minä toiselle anna. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.” (Jes.48).

Mitä siis todella monet tekivätkään luettuaan tai kuultuaan julkaisemaani aineistoa? Ensinnäkin täytyy Herrani kunniaksi todeta, ettei vielä koskaan kukaan ole lähestynyt minua Jumalan Sana kädessään osoittaakseen minun sanoneen tai kirjoittaneen jotakin, mikä ei ole sopusoinnussa Kirjoitusten kanssa. Mutta mitä olen sen sijaan joutunut todistamaan suorastaan kuolettavaan yksitoikkoisuuteen asti? Uskonvaellukseni varrella ovat tienvarret olleet täynnä mitä erilaisimpia kojuja, joista eteeni ovat rynnistäneet nuo jo mainitsevani ”Kristuksen tuojat ja nostajat” uskonkiihkoa täynnä, usein heilutellen jotakin julkaisemaani vihkosta. Pitäisikö tästä iloita? Olenhan siis kirjoittanut jotakin, mikä selvästi kiinnostaa ihmisiä! Musertavaa on kuitenkin aina ollut kuulla karvas totuus näiden innokkaiden ”julistajien” suusta. Miten lausua julki kuulemani asia lyhyesti?

”Olen innolla lukenut tekstisi tai kuullut raamattutuntisi moneen kertaan. Hienoa, hienoa, MUTTA…” Tämä MUTTA sisältää niin laajan aineiston, että sitä on mahdotonta käsitellä blogin piirissä. Riittänee kuitenkin sanoa, että olen näiden vuosikymmenien aikana saanut kuulla korvien puutumiseen asti selityksiä siitä, miten ”ojentajani” on kaiken ymmärtänyt (paremmin kuin minä) ja laatinut suorastaan uusia oppirakennelmia, jotka noutavat sitä sieltä ja tätä täältä! Kuulemani viesti on siis lyhykäisyydessään ollut tarjous:

”Kuka nousee taivaaseen?’ se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: ’Kuka astuu alas syvyyteen?’ se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

Mitä tämä tarjous on aina pitänyt sisällään? Selityksiä selitysten perään, jotka eivät perustu Raamattuun, vaan mahtavaan ”julistajan egoon”! On siis viisainta ja ainoa oikea ratkaisu pysyä Sanan Totuudessa!:

”Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text