Social Icons

Pages

lauantai 17. helmikuuta 2018

Pidä lujasti kiinni! 3


”Mutta te, jotka riipuitte kiinni Herrassa, teidän Jumalassanne, te kaikki olette elossa vielä tänä päivänä. Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Noudattakaa ja seuratkaa niitä, sillä se on oleva teidän viisautenne ja ymmärryksenne kansojen silmissä.” (5.Moos.4)

Matkustin aikanaan työni johdosta lukemattomia kertoja lentokoneilla. Joka kerta oli etenkin nousuvaiheessa hiukan epämääräinen tunne vatsanpohjassa, mutta uskoin kaiken menevän hyvin, koska olin liikkeellä Jumalan asialla. Jos olisi ollut kysymys lomanvietosta ja huvittelusta, en olisi ollut ollenkaan niin täynnä luottamusta Jumalan varjeluun.

Olen viime aikoina katsellut suuren määrän dokumentteja lento-onnettomuuksien tutkimuksista. Ajatukseni ovat jatkuvasti menneet meihin Jumalan kansana, joka omalla, hyvinkin konkreettisella tavalla on valmistautumassa elämänsä tärkeimpään lentomatkaan tähtien tuolle puolen, palatakseen tosin takaisin Tuhatvuotiseen Valtakuntaan. Käsitämmekö riittävällä tavalla, kuinka tärkeästä lennosta todella on kysymys ja kuinka tärkeätä on tietää tarkkaakin tarkemmin, kuka istuu ohjaamossa lentokapteenin paikalla?

Dokumentit onnettomuuksista ovat paljastaneet aivan uskomattomia asioita, jotka ovat johtaneet joko koko lentokoneen täydelliseen tuhoon tai kymmenien ihmisten kuolemaan. Ohjainsauvoissa on ollut kiinni käsittämättömän huolimattomia ja välinpitämättömiä henkilöitä, joiden huomio ja mielenkiinto ovat olleet kaikessa muussa kuin lentoonlähdön vaatimissa toimenpiteissä!

Jokaisen lentoonlähdön yhteydessä tulee suorittaa todella tärkeä toimenpideluettelon tarkistus, jotta kaikki olisi kunnossa lentokoneen nousukiidon onnistumiseksi. Ohjaamossa on tässä yhteydessä saattanut olla ylimääräinen tai ylimääräisiä henkilöitä, jotka ovat vieneet lentäjien huomion toisarvoisiin asioihin, niin että tarkastuslistan läpikäyminen on jäänyt vajavaiseksi. Kone ei siis ole ollutkaan nousukunnossa, vaan on pudonnut ennen kuin on ehtinyt lentokorkeuteen, aiheuttaen kaikkien tai kymmenien matkustajien kuoleman! Lentäjiin kohdistuvat siis todella suuri vaatimustaso ja pitkäaikaiset koulutukset ja kokemukset!

Miten voi olla mahdollista, että meille on itsestään selvää tietynlainen koulutustaso niin lääkäreiden kuin poliisin, palomiesten ja armeijan henkilökunnan suhteen, mutta hengellisessä elämässä ”lentokapteeniksi ja – perämieheksi” näyttää kelpaavan melkein kuka tahansa? Millaisiin katastrofeihin ja onnettomuuksiin on tämä johtanut kautta ihmiskunnan historian, usein jo ensimmäisen lentoonlähdön yrityksen yhteydessä!

Mikä on kiinnittänyt eniten huomiotani noiden onnettomuusdokumenttien yhteydessä, vieden ajatukset hengellisen elämän alueelle? Taitamattomat ja välillä yliväsyneet lentäjät ovat laiminlyöneet tarkastuslistan läpikäymisen uskoen ilman sitä kaiken olevan lentoonlähtökunnossa! Millaista vääränlaista luottamusta voimmekaan havaita kautta koko kristillisen maailman eri ihmisten pyrkiessä ohjaamoon matkustajien jopa ollessa tietoisia näiden taitamattomuudesta ja tietämättömyydestä! Pääasia näyttää olevan vain koneeseen pääseminen hinnalla millä hyvänsä! Mutta lentoon nouseminen ei ole ollenkaan niin itsestään selvä asia, jos jokainen yksityiskohta ei tule huomioiduksi! Todellisessa kristillisessä lentoonlähdössä ei voida luottaa sattumanvaraisuuteen, koska kysymys on niin monen ihmisen sielusta!

Moottorit ovat tärkeässä asemassa, mutta ei vain äänekkyytensä johdosta! Mikä on usein ollut käsittämättömin laiminlyönti epäonnistuneen nousun aiheuttajana? Jokainen lentäjä oppii jo varhaisessa koulutusvaiheessa, etteivät siivet sinänsä riitä nousun onnistumisessa, vaan vähintään yhtä tärkeät ovat niihin kätketyt lisäsiivekkeet, jotka nousussa laajentavat siipien pinta-alaa ja lisäävät nostavaa pinta-alaa ratkaisevassa määrin. Monta nousuyritystä ilman siivekkeiden esiin vetämistä on johtanut väistämättömään tuhoon!

Kristillisen lentoonlähdön mahdollistavat vain kaksi koko laajuuteensa levitettyä siipeä: Vanha – ja Uusi Testamentti!

”Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.” (Apt.28).

Katsokaamme siis tarkkaan mihin koneeseen nousemme ja mistä pidämme kiinni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text