Social Icons

Pages

sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Ilman Häntä

Ilman Häntä

”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.” (Joh.15).

Vihamieliset voimat tekevät kaikkensa ettei tämä voisi toteutua. Heräsin jälleen kerran ajatukseen:

”…sillä ilman Minua te ette voi mitään tehdä.”

Me voimme tehdä todella paljon ilman Häntä omilla teillämme ja oman mielemme mukaisesti. Siitä ei Herra ollenkaan puhu, vaan kaikesta siitä, mitä meidät on tarkoitettu tekemään Hänen kunniaksensa ja Hänen asiansa puolesta. Vihamieliset voimat tarjoavat kuitenkin hengellisyyden nimissä lukemattomia mahdollisuuksia kristillissävyiseen toimintaan, jolla ei ole mitään todellista merkitystä Herramme silmissä. Kaikki johtaa omavaltaiseen jumalanpalvelukseen ja jopa itsekuritukseen, joka ei palvele ihmisen parasta.

Olen ollut jonkin aikaa hyvin ahdistettu erään hyvän ystävän puolesta, joka on alkanut suorastaan henkivaltojen vaikutuksen johdosta tehdä ratkaisuja, jotka johtavat vähitellen hänen elinmahdollisuuksiensa katoamiseen.

”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.”

Kuinka tärkeätä onkaan pysymisemme Hänessä juuri nytkin! Minulla on todella vähän läheisiä ystäviä. Anokaamme nyt oikeanlaista mieltä ja ymmärrystä tälle sielullisesti rikkirevitylle sielulle Isän kirkastamiseksi, ennen kuin on liian myöhä!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text