Social Icons

Pages

torstai 2. maaliskuuta 2017

Palvelevia henkiä


”Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä. Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja. Sillä minun enkelini käy sinun edelläsi ja johdattaa sinut…” (2.Moos.23).

Enkeleitä ei ollut vain Vanhan Testamentin aikana. Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ja uudestisyntymisemme johdosta olemme Aabrahamin siementä ja osallisia samoihin lupauksiin.

”Ja enkeleistä hän sanoo: ’Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi’.” (Hebr.1).

”Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?” (Hebr.1).

Aamulla vuoteellani kuuntelin toista Mooseksen kirjaa ja sieltä alkoivat sydämelläni soida erikoisella tavalla seuraavat sanat:

”Mutta jos sinä kuulet häntä ja teet kaikki, mitä minä käsken, niin minä olen sinun vihollistesi vihollinen ja vastustajaisi vastustaja.”

Tämä kohta on harvoin tullut mieleemme, mutta sitäkin useammin olemme lukeneet:

”’Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.’ Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut…” (1.Moos.12).

Eikö aika ole ollut todistajana sille, että sama koskee myöskin Uuden Testamentin pyhiä, eli Jeesuksen Kristuksen omia? Kunpa mekin voisimme lähteä liikkeelle samassa luottamuksessa ja uskossa kuin Aabraham aikanaan! Kuinka kaipaammekaan samaa vakuuttuneisuutta voidaksemme kunnialla kantaa hengellistä perimäämme ja luottamusta Herraamme!

”Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.”

Me emme siis ole niin yksinäisiä kuin usein kuvittelemme ja ajattelemme tunteidemme perusteella! Olen jo usein kertonut siitä, kuinka usein koen olevani näkymättömässä seurassa, joka haluaa olla näkymätön ja huomaamaton, viestien omalla tavallaan Hänestä, jota me kaikki palvelemme. Mieleeni ei edes tule kysyä omakohtaiseni palvelijan nimeä, koska vain Herran Jeesuksen Kristuksen Nimi on tärkeä!

”Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?”

Kirjoitin nyt alueesta jolla meidän tulee olla todella varovaisia, mutta jota ei myöskään tule jättää entisellä tavalla huomioimatta. Kuvaavaa asian vakavuudelle on se, kuinka en kuvittelekaan alkavani puhua suojelusenkelilleni saati sitten kysyäkseni hänen nimeänsä. Hänen tehtävänsä on olla huomaamaton, mutta kuitenkin hän vartioi ja valvoo elämäämme ja tiedottaa siitä Lähettäjällensä. Siten on tärkeää käsittää:

”Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.” (Hebr.4).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text