Social Icons

Pages

torstai 18. elokuuta 2016

Hän on yli kaikkien!



”Johannes vastasi ja sanoi: ’Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta. Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien’.” (Joh.3),

Kuinka totta tämä kaikki onkaan ikuisesti! Mikään siinä ei ole muuttunut eikä muutukaan! Korviimme kaikuvat median viestit muuttuvat päivä päivältä kokonaisuudessaan ahdistavammaksi ja rehellisyyden nimessä pelottavammaksi. Emme ole mitään fanaatikkoja jos jatkuvasti viittaamme Sanaan:

”…sillä tämän maailman muoto on katoamassa.” (1.Kor.7).

Mihin voi enää luottaa, mihin panna toivonsa? On todellakin totta se, ettemme voi mitään ottaa, ellei sitä anneta meille Taivaasta! Siksi on elintärkeää asettaa elämämme painopiste oikeisiin asioihin, oikeisiin odotuksiin! Muukalaisuutemme tulee päivä päivältä selvemmäksi, ja siksi huudamme entistä suuremmalla voimalla Hänen puoleensa, Joka on antanut mitä suurimmat lupaukset.

”…mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä.”

Me sananpalvelijoina olemme Yljän ystäviä, vaikka se monelle onkin todella vaikeata nähdä. Mutta mitä me todella välitämme kuulijoillemme ja lukijoillemme, etenkin tässä ajassa? Mistä me iloitsemme ja mitä viemme eteenpäin? Onko Yljän ääni aidosti kuultavissa kaiken lisääntyvän äänivyöryn keskellä, niin että mahdollisimman moni voisi nauttia siitä, ja saada oikeanlaisen, aidon luottamuksen jumalallisiin asioihin?

En ole siinä määrin oppinut henkilö että tietäisin yljän ystävän tarkemman merkityksen sellaisena, kuin mitä se tarkoitti tuon ajan Israelin kansan keskellä. Mutta tiedän mitä se ei ainakaan ollut! Yljän ystävän tarkoitus ei ollut missään suhteessa tehdä itseänsä tykö morsiamelle, etsien tämän mieltymystä ja mielenkiintoa! Yljän tuli olla kaikki kaikessa morsiamelle, niin että tämä tuskin rakkautensa keskellä pani merkille tätä kylläkin tärkeää henkilöä, yljän ystävää. Sen näemme selvääkin selvemmin Johannes Kastajan sanoista:

”Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien’.”

”Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien’.”

Olemme kirjoittaneet tästä asiasta useampaankin kertaan, koska muistamme mitä Paavali selvästi toi julki:

”Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.” (Fil.3).

Turvallisuutemme ja ilomme tähden tästä asiasta kirjoittaminen on todella suureksi turvaksi meille, jotta käsittäisimme millaiseen majesteettirikokseen syyllistyy jokainen, joka alkaa liehitellä Morsianta Yljän selän takana!

”Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien’.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text