Social Icons

Pages

maanantai 22. joulukuuta 2014

Juhlan alla






”Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun. Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban. Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi. Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi…” (Jes.43).


Me olemme lupauksen lapsia hengellisen syntymämme johdosta, ja siten osallisia samoihin siunauksiin Aabrahamin siemenen kanssa.  Kiinnittäkäämme nyt huomiomme sanoihin: ”Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun!”
Kyseisestä kohdasta tulee jälleen kerran mieleeni ajatus, jonka esitti suuri englantilainen jumalanmies aikanaan: ”Tässä ajassa Jumala kulkee miljoonien ohitse, siunatakseen juuri sinua, joka uskot!” Me olemme Korkeimman silmissä todella arvokkaita Hänen valintansa johdosta. Kuinka meidän tulisikaan iloita ja arvostaa hengellistä asemaamme tämän pimenevän maailman keskellä!

Nyt juhla-aikana osoittakaamme kiitollisuutemme antamalla enemmän aikaa Hänelle, joka kaipaa meidän seuraamme ja huomiotamme. Erikoisesti Hän arvostaa persoonallisuuttamme, joka on suurin lahja pelastuksen jälkeen. Me emme todellakaan saa olla kenenkään suurenkaan henkilön kopioita, vaan meidät on nimeltä kutsuttu olemaan jotakin sellaista, mitä vain me voimme olla. Kukaan toinen ei voi ottaa paikkaamme, vaan jos jostakin syystä olemme estettyjä suorittamaan meille kuuluvaa tehtävää ajan virrassa, jää jotakin todella arvokasta toteutumatta. En innosta ketään katselemaan televisiota, mutta ei ole ollenkaan huono asia katsoa joka joulu elokuva ”Ihmeellinen on elämä”. (Yle Teemalla 25. Joulukuuta 15.55.)
Toivotan kaikille lukijoilleni Siunattua Juhla-aikaa!

Muistakaamme toisiamme rukouksin!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 

Sample text

Sample Text

Sample Text